Obres de millora dels accessos al cementiri

24/11/2017 Actualitat

Obres de millora dels accessos al cementiri

L’Ajuntament de Rodonyà ha començat aquest dimecres, 22 de novembre, les obres que han de permetre suprimir les barreres arquitectòniques i dignificar el cementiri municipal. El projecte, que suposa una inversió de 16.454,98 euros, pretén millorar les condicions d’accessibilitat amb la construcció d’una rampa per tal que aquest espai d’ús públic “garanteixi l’autonomia i la no discriminació de persones amb discapacitat”, ha explicat l’alcalde, Enric Ferré.

En aquest sentit, es farà una nova obertura a la dreta de la porta principal, que és per on es podrà entrar al recinte a través de la rampa. La mesura, no només permetrà un millor accés a persones en cadira de rodes o amb mobilitat reduïda, sinó que també facilitarà el desplaçament del fèretre fins a la zona de nínxols quan s’hi hagin de celebrar enterraments.

Els treballs també busquen “millorar l’aspecte del conjunt” amb actuacions complementàries, remarca Ferré. A banda de la instal·lació d’una porta metàl·lica per al nou accés que, segons l’alcalde, “comptarà amb un disseny similar al de la de l’entrada”, es preveuen altres millores. Entre aquestes s’hi compta la substitució d’algunes teules malmeses a la zona de la capella i a la part superior del portal de l’entrada.

També es repararan els revestiments de la capella, els dels murs laterals que ho requereixin, i les parts baixes d’alguns dels blocs de nínxols. Finalment, conclosos els treballs, es procedirà a pintar tot el conjunt. Les obres s’han adjudicat com a contracte menor a Josep Oliva i es preveu que estiguin enllestides abans de finals d’any.