Rodonyà participa a les Jornades Europees del Patrimoni amb una descoberta telemàtica del Castell

03/10/2020

Les activitats se celebraran el 10 d'octubre i tenen per objectiu donar a conèixer "Els petits detalls del Castell de Rodonyà"

L'Ajuntament de Rodonyà participa, novament, a la celebració de les Jornades Europees del Patrimoni amb una iniciativa que té per objectiu posar en valor i donar a conèixer detalls del Castell de Rodonyà, el principal referent patrimonial del municipi. Per aquest motiu, el dissabte 10 d'octubre s'oferiran dues activitats, una de telemàtica i una de presencial, emmarcades en el programa "Desperta el Patrimoni", promogut per l'Agència Catalana del Patrimoni de la Generalitat de Catalunya, i que té la finalitat de permetre descobrir i identificar tots aquells elements que tenen un interès patrimonial.

Amb el lema "Els petits detalls del Castell de Rodonyà" s'oferirà una activitat telemàtica oberta, centrada en la digitalització en 3D dels elements més singulars de l'arquitectura del Castell de Rodonyà. Aquesta iniciativa permetrà donar a conèixer elements i parts de l'edifici poc coneguts o que, en molts casos, passen desapercebuts als visitants. El dia 10 d'octubre, les persones inscrites rebran als seus dispositius electrònics (mòbils, tauletes o ordinadors) elements en format 3D i animacions amb informació i documentació per descobrir el context històric i artístic del Castell. Aquests es podran obrir amb diverses aplicacions i a través de les xarxes socials, i els participants rebran les instruccions de com utilitzar-los per fer el recorregut virtual pels elements singulars d'aquest monument declarat Bé Cultural d'Interès Nacional.

També en el marc d'aquestes Jornades, s'ha programat un taller de perfil més tècnic, presencial i amb places limitades, per donar a conèixer el programari que s'utilitza en el procés de creació d'aquestes models 3D. El taller s'oferirà de 12 a 2 del migdia, en grups de 6 persones, i tindrà una durada aproximada de tres quarts d'hora. Per participar-hi caldrà disposar d'un telèfon mòbil d'última generació o una tauleta tàctil i tenir uns coneixements bàsics d'aplicacions i programari per Apps. Les dues activitats previstes requeriran inscripció prèvia, que es podrà fer a través del correu electrònic de l'Ajuntament (aj.rodonya@altanet.org) o al telèfon 977 628 528.